Latvijas Nacionālās operas Beletāžas zālē 12. septembrī notiks Evijas Martinsones solokoncerts. Tajā māksliniece piedāvā augstvērtīgu un sirdij tuvu kamermūziku, skatuvi dalot ar domubiedriem un izciliem mūziķiem — pianisti Agnesi Egliņu un klarnetistu Gunti Kuzmu. Koncertu vadīs Orests Silabriedis.
Koncerta sākumā tiks izpildīta Eiropas romantiskā kamermūzika, kuru pārstāv Roberts Šūmanis un Johanness Brāmss. Savukārt koncerta turpinājums veltīts latviešu mūzikai. Klausītājus priecēs tieši šim trio sastāvam un Evijas Martinsones balsij rakstītas kompozīcijas — Lielo mūzikas balvu 2018 ieguvušais Georga Pelēča vokālais cikls “Ne gudrība, ne dusmas nenāk prātā” ar Knuta Skujenieka dzeju. Pirmatskaņojumu koncertā piedzīvos Annas Veismanes skaistā vasaras dienā radītais jaundarbs “Trīs japāņu haiku”, kas sacerēts Agnesei Egliņai un Evijai Martinsonei. Izskanēs arī Marinas Gribinčikas skaņdarbs “Sonāte klarnetei un klavierēm” un Jāzepa Mediņa “Sapņojums”.
“Mans pirmais solokoncerts kopā ar Agnesi Egliņu pirms vairākiem gadiem arī notika operas Beletāžas zālē. Pēc tam izveidojās veiksmīga sadarbība ar Regīnu Deičmani un Pētera Vaska fondu, radījām koncertstāstu, kas veltīts Jaņa Rozentāla sievai Elijai Forselei. Pētera Vaska fonda iniciatīva bija mūsu duetam pievienot klarnetistu Gunti Kuzmu, ar ko iepriekš nebiju strādājusi. Mums sākās jauka sadarbība, kļuvām domubiedri un līdz koncertam jau bijām saplūduši vienā molekulā. Gaidāmajā koncertā skanēs Vaska fonda īpašais pasūtījums Georgam Pelēcim – vokālais cikls “Ne gudrība, ne dusmas nenāk prātā”, kas ieguva Lielo Mūzikas balvu. Annai Veismanei burvīgā vasaras dienā bija radusies triju haiku vokālais cikls, kas veltīts mums ar Agnesi. Šis skaņdarbs koncertā piedzīvos pirmatskaņojumu. Šis ir ilgi lolots un gaidīts koncerts, kuru bijām plānojuši atskaņot jau 2020. gada pavasarī,” saka Evija Martinsone.
“Trīs haikas es uzrakstīju pirms diviem gadiem. Tas notika, sēžot dārzā uz soliņa, – atbilstoši visiem stereotipiem par to, kā komponists varētu radīt. Atradu trīs brīnišķīgas haikas un uzreiz iedomājos par Evijas jūtīgo vokālu tandēmā ar Agnesi. Šis ir savā veidā intīms un daudzkrāsains cikls, kas ir arī ļoti sakompresēts, kopumā sešas minūtes ilgs. Kā uzliesmojums, atbilstoši pēdējās daļas nosaukumam – Meteorīts,” stāsta komponiste Anna Veismane.
1 369 skatījumi