2018. gada janvārī, salīdzinot ar 2017. gada janvāri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 7,1 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 6,9 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 8,9%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība – par 3,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 11,6 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla (par 22,4 %), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 18,9 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 10,6 %), kā arī grāmatu, avīžu, kancelejas piederumu un audio un video ierakstu mazumtirdzniecībā (par 2,1 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,6 %.
2018. gada janvārī, salīdzinot ar 2017. gada decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājās par 2,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,8 %, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,9 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecībasaruka par 1,8 %.
Apgrozījums krities pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,2 %), mājsaimniecības elektropreču (par 13,0 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,1 %), kā arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,0 %),
Savukārt apgrozījums pieaudzis apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 16,2 %), kosmētikas un tualetes piederumu (par 9,9 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 6,9 %) mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos.
2018. gada janvārī salīdzinājumā ar 2017. gada decembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 17,7 %. Gadu iepriekš – 2017. gada janvārī, salīdzinot ar 2016. gada decembri, – apgrozījums saruka par 18,2 %.
2 490 skatījumi