Viena no 21. gadsimta nozīmīgākajām rokgrupām “Thirty Seconds to Mars” pasaules konceerttūres ietvaros ar koncertu 3. oktobrī Arēnā Rīga priecēs neskaitāmos savas mūzikas fanus. Biļetes tirdzniecībā no 26. aprīļa plkst. 10.00 “Biļešu Serviss” tīklā. FBI un Positivus festivāla koncertu kluba biedri, kā arī Delfi+ abonenti biļetes varēs iegādāties iepriekšpārdošanā jau no 24. aprīļa plkst. 10.00, izmantojot kodu, kas tiks izsūtīts reģistrētajiem lietotājiem.
Amerikāņu rokgrupa “Thirty Seconds To Mars” ir viena no mūsdienu eksplozīvākajām un veiksmīgākajām koncertapvienībām, kuras muzikālie priekšnesumi ierauj katru klātesošo notikuma virpulī, gluži kā nosaukumā, neticamā ātrumā ar iztēles palīdzību nogādājot uz tālo planētu, par kuras sasniegšanu, laiski graužot šokolādes batoniņus “Mars”, cilvēki sapņo jau sen. “Thirty Seconds To Mars” 1998. gadā Losandželosā izveidoja divi brāļi – Džereds Leto (Jared Leto, līdervokāls. ģitāra, bass, taustiņinstrumenti) and Šenons Leto (Shannon Leto, bungas, perkusijas), kuri kopā bija muzicējuši kopš bērnības, tātad savstarpēja saprašanās jau pusvārdā viņiem bija asinīs jeb šūpulī ielikta.
Šenons Leto, mammas piekoptā hipiju dzīvesveida iedvesmots, sācis ritmiski dauzīt pa katliem un pannām, dabiskā ceļa attīstot savu sitamo instrumentu spēles talantu, kamēr Džereda pirmais mūzikas instruments bijušās salauztas klavieres. Pirmajam albumam abi brāļi, jau agri iepazinuši visdažādākās mākslas izpausmes. par producentiem pieaicināja divus ierakstu industrijas smagsvarus – kanādieti Bobu Erzinu (Bob Ezrin), kura sadarbības partneru sarakstā ir virkne “nemirstīgo” roka klasiķu – Lū Rīds, “Pink Floyd”, “Deep Purple”, Eliss Kūpers, “Aerosmith”, “Kiss”, Pīters Geibriels, un amerikāni Brian Virtue, kurš strādājis ar nozīmīgām vēlāka perioda rokgrupām “Jane’s Addiction”, “Audioslave”, “Deftones”. 2002. gadā iznākušais debijas albums “30 Seconds To Mars”, par kura izdošanas iespējām cīnījušās vairākas ierakstu kompānijas, izpelnījās augstu kritiķu novērtējumu. Turpmāk arī grupas nosaukumā paralēli ar vārdiem rakstītajam skaitlim sāka izmantot saīsināto variantu ar cipariem sākumā, kas labi strādā arī kā mārketinga triks, alfabētiskajos sarakstos šim nosaukumam parādoties divreiz, gluži kā grupas solista vārdam vienlīdz skaļi figurējot divās dažādās mākslas jomās – kino un mūzikā. Turpmākajos gados, grupai sniedzot neskaitāmus izpārdotus koncertus visā pasaulē un spēlējot hedlaineru statusā desmitiem tūkstošu fanu priekšā daudzos festivālos, iznākuši vēl pieci veiksmīgi ieraksti, no kuriem jaunākais – “It’s the End of the World but It’s a Beautiful Day” – nāca klajā 2023. gada rudenī.
Kaut sākotnēji grupa nevēlējās afišēt, ka tās līderis ir jau pazīstams Holivudas aktieris, lai liktu runāt vispirms mūzikai, nevis ziņām par dalībnieku iepriekšējiem sasniegumiem, šis fakts, protams, ilgi nebija noslēpjams. Džereds Leto, kurš jaunībā studējis mākslu un režisūru, pats veidojis arī vairākus savas grupas dziesmu videoklipus, bet arī tos nav “parakstījis” ar savu vārdu. Dziedošu aktieru ir gana daudz un pazīstamu mūziķu parādīšanās filmās arī notiek visai bieži, bet Džereds Leto līdzvērtīgi veiksmīgs ir gan aktiera, gan mūziķa karjerās. Par savām ļoti dažādājām kinolomām Džereds nominēts nozīmīgām balvām vairāk nekā simts reižu un 43 gadījumos tās arī saņēmis. Tomēr rokmūzikas grupas līdera tēlu varētu uzskatīt par svarīgāko lomu viņa mūžā, no kuras viņš netiek vaļā tik viegli, kā no pārējām, kam tiek veltīts kāds ierobežots dzīves periods, kamēr tiek uzņemta filma. Kinolomu dēļ Džereds bijis gatavs teju uz visu, ieskaitot ķermeņa fiziskas pārvērtības no ekstrēmas novājēšanas narkomāna lomai un iejušanās transpersonas ādā līdz pamatīgām svara pieaugumam, iejūtoties Džona Lenona slepkavas Marka Deivida Čepmena veidolā, tātad metoties iekšā itin visā, ko dara, ar miesu un garu burtiskā nozīmē.
Grupa vienmēr ir uzsvērusi, ka “Thirty Seconds To Mars” nav slavenais dziedātājs, aktieris un dziesmu autors Džereds Leto ar pavadošo sastāvu, jo par vokālistu grupā ne mazāk svarīgs ir viņa vecākais brālis – bundzinieks Šenons Leto. Abi ir vienīgie dalībnieki, kuri trešo gadu desmitu grupā palikuši nemainīgi, jo pārējie periodiski mainās. Jebkura saliedēta un labskanīga muzikāla apvienība darbojas kā vienots organisms vai labi eļļots mehānisms, bet vairākums parasti pamana to, kurš priekšplānā, nepelnīti aizmirstot vai nenojaušot, ka to visu darbina kāds no ārpuses neredzams spēks. Par Thirty Seconds To Mars motoru jeb sirdi, kas pumpē tās enerģiju, pavisam noteikti ir uzskatāms bundzinieks Šenons, un Džereds uzņemas fasādes lomu. Šenona muzikālās intereses jau kopš pirmsākumiem neaprobežojās tikai ar bungu spēles tehnikas apgūšanu, bet mūzikas skanējumu kopumā un tās izraisītajām sajūtām – viņš iedvesmojās no progresīva roka un blūza klasikas, arī no džeza mūzikas un agrīnajām “heavy metal” grupām, kas rezultējies ar to, ka “Thirty Seconds To Mars” par vienu no 21. gadsimta pirmās desmitgades nozīmīgākajām grupām atzinis arī smagās mūzikas žurnāls “Kerrang!”, kas ir svarīgs ieraksts viņu biogrāfijā, papildus saņemtajām balvām no visaptverošajiem globāli nozīmīgajiem mūzikas medijiem – “MTV” un britu žurnāla NME (“New Musical Express”). Līdz 2014. gadam – laikam, kad par mūzikas iegūto atzinību vēl sprieda nevis pēc ierakstu straumēšanas biežuma, bet pēc pārdoto fizisko albumu skaita, “Thirty Seconds To Mars” visā pasaulē pārdevuši vairāk nekā 15 miljonus savu albumu kopiju.
1 108 skatījumi